ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

sanitek

محل تبلیغ شما تهران گراف


ژل رویال چیست ؟ خواص ژل رویال یا شاه انگبین

ا

ژل رويال چيست ؟ خواص ژل رويال يا شاه انگبين

ژل رويال ماده اوليه براي تغذيه ي تخم و نوزاد و همينطور اصلي ترين ماده ي غذايي براي ملکه مي باشد . لاروي که از اين ماده ي غذايي تغذيه مي کند در عرض پنج روز وزن اوليه اش 1250 بار افزايش مي يابد و اين ميزان رشد بسيار قابل توجه مي باشد . با ادامه ي تغذيه از اين ژل از زنبور عادي به ملکه تبديل مي شود . اين ماده به اکسير جواني معروف است و که ماده اي بسيار مقوي و انرژي زا و پر پروتئين است .

معمولا لارو ها در سه روز اول زندگي از اين ماده تغذيه مي کنند ، اما اين برنامه ي غذايي از روز چهارم عوض مي شود و به مخلوطي از عسل و گرده ارتقا مي يابد اما ملکه تا آخر عمر از اين ژل استفاده مي کند . اين تفاوت تغذيه در زنبور ملکه و کارگر باعث تفاوت هاي بارزي در آن ها مي شود . از جمله ؛

ساختمان بدن : زنبور ملکه اندام تناسلي دارد اما زنبور هاي کارگر اندام هايي مانند کيسه هاي جمع آوري گرده ، غده هاي غذايي نوزادان و غدد موم سازي مي باشند . 

دوره تکامل : دوره ي شفيرگي زنبور ملکه در 16 روز اتفاق مي افتد ولي اين مرحله در زنبور کارگر در 21 روز طي مي شود . 

طول عمر : زنبور ملکه حداقل تا 5 سال و زنبور کارگر 45 تا 60 روز زندگي مي کند . 

ظاهر و رفتار : ملکه مي تواند 2000 تخم در روز بگذارد . او با پخش بوي خود در فضاي کندو ، زنبوران کارگر را عقيم مي کند . از نظر جسمي ملکه بسيار بزرگ تر از زنبور کارگر است .

خصوصيات فيزيکي ژل رويال

ژل رويال يک ماده ي يک نواخت با حالت خميري و تقريبا مايع است که رنگ آن سفيد مايل به زرد يا بژ بوده و بوي تند اسيد فنوليک دارد . ژل رويال ترش و تند است ، به همين دليل بعضي افراد از خوردن آن اجتناب مي کنند . چسبندگي آن برحسب مقدار آب موجود و طول عمر آن تغيير مي کند و به تدريج چسبناک تر مي شود .

برخي ذرات باقي مانده در ژل رويال علامت خالص بودن آن است ، به عنوان مثال مي توان به وجود پوست لارو اشاره کرد . تکه هاي موم نيز کم و بيش وجود دارند ، ولي وجود آن ها بيشتر به روش جمع آوري بستگي دارد .

ترکيبات شيميايي ژل رويال

ژل رويال تنها منبع طبيعي استيل کولين خالص است و خصوصيات ضد ميکروبي اين ماده هم باعث مي شود براي بدن بسيار مفيد باشد . ژل رويال از نسبت هاي مختلف قند ها ، چربي ها ، پروتئين ها ، پانتوتنيک ، گاماگلبولين ( عامل افزايش مقاومت در مقابل ويروس ها و باکتري ها ) ، اسيد نوکلئيک شبيه به DNA و RNA ، کلسترول ، بيوپترين و نئوپترين تشکيل يافته است . اين ماده غني از هورمون هايي با طيف گسترده اي از اثرات سودمند است . همچنين محتوي 15 درصد اسيد اسپارتيک بوده که يک ماده ي ضروري براي رشد بافت ها ، عضلات و بازسازي سلول ها مي باشد . اسيد هاي آمينه ، شکل دهنده ي عناصر شيميايي بسيار اساسي براي بدن ما بوده و براي رشد و توانايي مبارزه با عفونت ها و بيماري ها ضروري هستند . در بسياري از شرايط بدن ما توانايي ساخت اسيد هاي آمينه را نداشته و ما آن ها را از طريق خوردن غذا ها به دست مي آوريم . با توجه به اهميت اسيد هاي آمينه و وجود مقادير بسيار زياد آن ها در ژله رويال ، اهميت اين ماده ي غذايي با ارزش براي بدن بيش از پيش آشکار مي شود .

توليد و نگهداري ژل رويال

توليد اين محصول يک کار تخصصي بوده و نياز به آموزش حرفه اي دارد . از آنجا که ژل رويال غني از آنزيم ها و هورمون هاست مي بايست از تماس آن با نور و اکسيژن و هوا جلوگيري نمود تا واکنش ندهد . همچنين بايد آن را در يخچال يا فريزر نگهداري کرد .

خواص ژله رويال

برخي خواص ژل رويال مهم اين ماده غذايي ارزشمند عبارتند از :

-مصرف ژله رويال در دوران بارداري جهت رشد جسماني و ذهني نوزادان بسيار موثر است .

- در درمان نازايي و مشکلات بارداري مي توان از ژل رويال به عنوان دارو استفاده کرد . 

-مصرف مرتب ژل رويال در مبتلايان به بيماري صرع ( قش ) موجب کاهش تعداد و شدت حملات و حتي عدم بروز حملات صرع به مدت چند ماه مي شود .

-استفاده ي منظم و مستمر ژل رويال براي مبتلايان به ديابت ، علاوه بر کاهش قند خون به دليل اثرات شبه انسولين آن ، بر کبد نيز اثرات مثبتي خواهد گذاشت .

- از آن جا که ژل رويال منبعي غني از استيل کولين و فسفوليپيد به شمار مي رود ، در درمان بيماري هاي عصبي نظير آلزايمر ، ام.اس ، فراموشي و پارکينسون نقش بسزايي را ايفا مي کند . ژل رويال به دليل داشتن مقادير فراواني از هورمون هاي طبيعي ، مواد معدني ، ويتامين هاي ب کمپلکس ، اسيد فوليک و بعضي اسيد هاي چرب علاوه بر اثرات مثبت بروي مغز و سيستم عصبي در کاهش درد هاي ميگرن ، درمان افسردگي ، کاهش استرس و بي خوابي هاي شبانه و همچنين باعث بهبود ضعف اعصاب ، اختلالات رواني ، هيجان زياد و جلوگيري از اثرات سو روانپزشکي مي شود .

- ژل رويال در مقابله با سرطان ، يک آنتي اکسيدان قوي محسوب مي شود و همچنين مانع از تشکيل و پيشروي تومور مي شود . طي آزمايش هاي متوالي ثابت شده است که ژل رويال در بيماران تحت شيمي درماني اثرات مفيدي از جمله حفاظت از کبد و کليه ها دارد .

- طبق نتايج حاصل از آزمايش هايي که در کشور بلغارستان بروي 125 نفر انجام شد ، مصرف ژل رويال براي بيماران مبتلا به آرتروز به طرز چشمگيري بهبود دهنده بوده است . همچنين در درمان و پيشگيري از روماتيسم و تنگي نفس اثرات مفيدي داشته است و خواص عسل در کنار اين ماده استثنائي هيچ است .

- ژل رويال به دليل داشتن مقادير زيادي استيل کولين با کاستن رسوب کلسترول در ديواره ي رگ ها ، مانع از سخت شدن ديواره ي رگ ها و سکته مي شود .

-ژل رويال به دليل کلاژن بسياري که دارد موجب باعث استحکام پوست مي شود و به همين سبب در قاره هاي اروپا ، آمريکا ، استراليا و آفريقا بيشترين استفاده از ژل رويال در لوازم آرايشي و دارو هاي پوستي است و خاصيت ترميم کنندگي دارد . همچنين در پماد ها و کرم هاي سوختگي به کار مي رود . از آنجا که درصد کمي از ژل رويال در اين فراورده ها به کار برده مي شود اما احتمال فساد آن وجود دارد به همين سبب اين فراورده ها بايد در يخچال نگهداري شوند . 

- انرژي زا ي عالي براي ورزشکاران يا افرادي که کار زيادي انجام مي دهند

-کاهش مشکلات دوران يائسگي براي بانوان

- عملکرد شبه تستوسترون و جبران کمبود ترشح آن در آقايان

-حفظ تعادل هورموني بدن

-افزايش نيروي جنسي

-تنظيم فعاليت غده تيروئيد

ميزان استفاده از ژل رويال

مصرف اين ماده بهتر است بر حسب وزن انسان باشد ، به طوري که مقدار يک ميلي گرم ژل رويال خالص براي يک کيلو گرم وزن در هر وعده توصيه شده است . مي توان ژل رويال را زير زبان گذاشت تا به سرعت توسط مخاط هاي زير زباني جذب شده و و بدون گذاشتن از روده وارد خون مي شود . 

کودکان بالاي يک سال مقدار 20 تا 30 ميلي گرم به صورت خالص زير زباني ، مخلوط با عسل يا آب عسل و يا مخلوط با آب ميوه مي توانند مصرف کنند .

بزرگسالان بسته به وزن مي توانند بين 50 تا 100 ميلي گرم ژل رويال در سه وعده و قبل از وعده هاي غذايي مصرف کنند .

روش هاي مصرف ژل رويال

-مخلوط ژل رويال و عسل طبيعي: مخلوط آن يک الي يک و نيم ساعت قابل نگهداري است . مي توانيد هر روز صبح ناشتا يک قاشق مربا خوري از اين مخلوط را زير زبان قرار دهيد . 

-مخلوط ژل رويال با ماست 

-کپسول و امپول : عرضه ژل رويال به شکل کپسول و يا آمپول هاي خوراکي در بازار هاي اروپايي و آمريکا متداول است . ولي در ايران فقط به شکل مخلوط با عسل يا خالص عرضه مي شود .

-ژل رويال در برخي کرم ها و ماسک هاي پوستي

 براي اطلاع از قيمت عسل ، قيمت ژل رويال و خريد اين محصولات ميتوانيد به سايت عسل آراماس مراجعه کنيد.

 

 منبع : وب سايت عسل آراماس 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 36

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 فروردين 1398 ساعت: 19:43
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((sanitek)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف